För någon månad sedan kom min efterlängtade Fuse Tool från WRMK, ett typ av lödverktyg som man kan försluta och skära i plast med. Tanken från tillverkaren är att man med hjälp av det kan skräddarsy sina egna plastfickor, men naturligtvis är det bara fantasin som sätter gränsen på antal användningsområden.

DSC_1071förm

Jag har nu hunnit testa det några gånger, och även om jag inte riktigt fått kläm på tekniken ännu så är det väldigt roligt! Detta är några av sakerna jag hittills gjort.

DSC_1061förm

Jag fick flera fina hemgjorda kort när jag fyllde år och ville få in dem i albumet, men 12×12-fickorna var för stora och de andra för små, så jag gjorde en egen. Det är en hel 12×12 som grund som jag klippte smalare och förslöt med fuse-verktyget. Den var också lite för hög, så jag satte ett passade PL-kort längst ned och i utrymmet som blev över “fusade” jag in lite pärlor och en die cut.

DSC_0980förm

Här gjorde jag en liten ficka med die cuts, ett klistermärke och pärlor, som jag sedan fäste på ett kort med Glossy Accents, som ju blir genomskinligt när det torkat.

DSC_0985förm

Denna ficka, med paljetter och bokstavsstickers, fäste jag med washi på kortet.

