Jag har skapat en layout efter En liten butiks augustiutmaning, en lift. Färgschemat hämtade jag från Scrap Africas mood board. Från början var det klarare färger på pappren, men de blev en efter en utbytta till denna mer jordnära färgskala.

At the beginning of the process I used brighter papers, but one after another they were replaced with more earth toned papers…

Layouten handlar om att vi under sommaren försöker göra många utflykter med barnen, och jag lät tre foton från några av årets utflykter illustrera detta.

Each summer we try to take the whole family to various excursions and three photos from a few of them got to represent this on this page.

DSC_1117förm

Jag skar till kvadrater av mönstrat papper som var lika stora som fotona och placerade ut. Jag har svårt för att ha saker lite huller om buller när jag skapar, jag föredrar räta vinklar och raka linjer, så det var en verklig utmaning att följa originallayoutens upplägg. Jag stämplade och gnuggade på rub ons. Med hjälp av en svart och en vit penna ritade jag stygn, och så placerade jag ut dekorationerna, vissa på 3D-kuddar.

