Jag har gjort en layout efter CSI:s utmaning, vilket som vanligt består av ett färgschema (fem färger, alla ska vara med) och vissa element och teman. Det aktuella färgschemat passade mig som handen i handsken, och jag blev direkt inspirerad till att skapa. Detta blev resultatet:

DSC_1181förm

Jag började med att skvätta grön mist och sedan ha på grön Distress Ink genom en stencil. Jag rev det blå pappret, stämplade en jordglob med grått på det och limmade fast. Sedan färgade jag modeling paste ljusgul och lade på den genom en stencil med text. När det torkat tog jag en stencil med färgstänk och hade på mörkbrun Distress Ink, och samma färg stämplade jag “favorite place” med några gånger. Jag målade några trädekorationer med guldfärg och när det torkat lade jag på lite grön Distress Ink för att få rätt guldgröna färg enligt utmaningens färgschema. På samma sätt gjorde jag kring layoutens kanter.

Fotot och ramen fäste jag på låga 3D-kuddar. Jag hade inga bokstäver i rätt färg och storlek, så jag färgade några som var ljust turkosa med grön Distress Ink (samma som till guldfärgen) för att ta upp den gröna färgen från fotots sjö. Denna grönblå färg finns inte med i utmaningens färgschema, men det är tillåtet enligt reglerna att lägga till färger så länge de inte tar upp för stor del, och jag kände att det lyfte layouten oerhört genom att att ha titeln i denna färg.

Jag hade på dekorationer och skrev och ritade med brun penna.

När vi förra månaden var i Brattfors och tittade på dödisgroparna där så tog vi en fikapaus med utsikt över denna gröna lilla tjärn. Jonah döpte den på stående fot till “Smaragdsjön”, även om den egentligen heter något helt annat, mycket tråkigare.

När vi ändå är inne på CSI, kan jag tala om att min layout Mammaledig blev publicerad/uppmärksammad på denna blogg. Kul såklart, och extra roligt eftersom jag själv inte var jättenöjd med just den layouten. Återigen blev jag påmind om att konst handlar om åsikter och personliga preferenser.

