En av mina skisser ligger som utmaning i en Facebookgrupp, och jag har skapat ett inspirationsalster efter den. Så här ser skissen ut:

Skiss7

Och så här blev min layout:

DSC_1227förm

Jag började med att försiktigt skvätta röd mist på bakgrunden, och medan det torkade skar jag till det gula pappret. Gult är inte någon favorit hos mig, så även om jag ibland använder det som komplementfärg på mina alster är det sällan gult får en sådan framträdande roll som på denna layout. Detta papper med stjärnor fick jag som vinst för något år sedan, och jag tyckte det passade perfekt till dessa foton med den knallgula cykeln.

Jag placerade ut papper och foton ungefär där jag ville ha dem, och så stämplade jag med svart på bakgrunden. Sedan limmade jag fast det gula pappret och ritade längs kanten på det. Jag fäste olika washitejper och ett nedskuret PL-kort. Den lilla rosetten gjorde jag genom att vecka en av dessa washi mot en cirkel, och limmade på en flair i mitten av rosetten. Fotona och pilen är fästa på 3D-kuddar.

Sedan stämplade jag lite till och placerade ut dekorationer och titel. Jag drog också längs hela kanten med svart Distress Ink.

DSC_1236förm

