Jag har gjort två stycken kort. Det första ser ut så här, jag utgick i från en skiss som är En Liten Butiks månadsutmaning:

DSC_1254förm

 Jag skar ut en (13×13)cm stor bit ur vit cardstock, med siffran “40” mitt på, med min Cameo. Den mattade jag sedan med svart och limmade fast siffrornas innerbitar. Jag ritade en linje runt och fäste ett snöre lite hipp som happ, och på snöret hamnade en remsa med bokstavsstickers. Detta limmade jag sedan fast på en vit kortbas i (15×15)cm.

Visst är den lilla charmen i form av en Converse-sko söt? Den köpte jag för flera år sedan, med just den person som ska få detta kort i åtanke, och det var den som fick bestämma att hela kortet enbart skulle vara svart och vitt.

Nästa kort är snarlikt, även det har siffran 40 utskuret och mattad med svart. Jag ville  göra en regnbåge bakom siffrorna, men efter en lång stunds rotande bland alla mina papper utan att hitta lämpliga i rätt nyanser tog jag fram washitejp i stället. Jag vet att en färg saknas, indigo, men jag hade begränsat urval av färger.

DSC_1260förm

Jag ritade av siffrorna på en bit vit cardstock och fäste washin över dem, lite snett så att det inte skulle bli så statiskt. Sedan limmade jag på biten med de utskurna siffrorna, så att washin syntes igenom. Jag fäste också siffrornas innerbitar, mattade kortet med svart och satte det på en vit kortbas. Jag ritade med penna runt siffrorna och fäste en remsa med bokstavsstickers på 3D-kuddar.

