Igår hann jag med två layouter. Den ena visade jag i förra posten, nu är det dags för den andra. Denna layout gjorde jag efter CSI:s utmaning. Som vanligt är det ett färgschema och inspirationsbild att utgå ifrån. Denna gång var ett av alternativen att dokumentera något man gör för att det är roligt.

Förminskad

Jag limmade på två doilies, sprejade och skvätte mist, stämplade, hade på Distress Ink och modeling paste genom stenciler, och duttade på ett par ställen med Distress Stain. Medan det torkade ritade jag stygn längs med kanten med en svart respektive vit penna.

Pappren kommer från en gammal serie av DCWV och de passade det givna färgschemat och mitt valda tema perfekt. Jag ruggade kanterna på pappren och satte fast dem och en bit papper mönstrad som ett måttband (jag tror det är DCWV också, fast en annan serie). Jag hade på en remsa washi, sydde med maskinen och placerade ut foto och dekorationer. Jag gjorde en liten “kjol” till provdockan med hjälp av band. För att förstärka temat så tog jag vit sytråd och fäste lite hur som helst bakom fotot.

DSC_1297b

