Jag har skapat en layout efter Scrap Africas mood board. Fotot föreställer mina två yngsta barn uppklädda på en medeltidsmarknad. Det är flera år gammalt och jag har länge haft fotot utskrivet i min mapp för att scrappa med, men det har inte blivit av förrän nu.

The title translates Past Times, and the photo is of my two youngest children at a renaissance fair several years ago.

Jag tycker lila är en jättesvår färg att använda, av någon anledning. Jag har relativt lite material i den färgen, det som syns på layouten var nästan precis allt jag lyckades rota fram. Pappren är från en flera år gammal serie i från DCWV, The Old World, som jag sparat och snålat på i flera år eftersom jag älskar de pappren. De var perfekta till detta projekt.

DSC_1284förm

Jag började med att ha på modeling paste genom en stencil och låta det torka. Jag stämplade och hade på rub ons. Sedan skar jag till pappren och ruggade kanterna på dem. Samtliga lager, även bladen och fotot, sitter på 3D-kuddar för att få dimension. Jag fäste blommorna och bladen. Den gula rosen var lite ljus, så på den drog jag med Distress Ink på kanterna först. En liten bit band, en charm och lite annat hamnade också på som dekoration. För att definiera fotot lade jag på ett pärlband runt som ram. Titeln syntes lite dåligt, så jag ritade längs med kanterna på bokstäverna med en tunn, svart penna.

Fjärilarna i chipboard köpte jag alldeles nyligen. De är så fina och detaljerade. Den stora lila fjärilen har ett extra lager vingar av acetat.

DSC_1291b

