Jag har skapat efter Scrap Africas skiss. Jag vred lite på den, annars är layouten ganska trogen skissen.

Jag har gjort layouter på detta tema förut, jag tycker det är roligt att dokumentera hur barnen växer och utvecklas. De andra layouterna kan ni se här och här.

“Favourites at 6 years” I have documented my sons favourite food, toy, colour, movie etc. at six years of age.

DSC_1383förm

Jag började med att skvätta vit färg, stämpla och dutta på Distress Ink genom stenciler med färgstänk. Även runt kanterna drog jag ink och ritade med vit penna. Jag märkte ut flera cirklar, vissa av dem fyllde jag i med svart penna och runt några limmade jag fast svart snöre. Några enstaka korsstygn med vitt snöre syddes också. Jag klippte utefter mönstret på ett färgglatt papper och mattade biten med svart. En av de bitar jag klippte bort mattades den med, och sattes på motstående sida. Sedan dekorerade jag med ostduk, vellum, band och lite annat som passade. Den uppmärksamme ser att de små röda halvcirklarna är använda hylsor till knallpulver! Fotona och Dymo-remsorna satte jag fast på 3D-kuddar- Titeln fick också en rand av svart för att synas ordentligt.

DSC_1390b

