Jag haft fullt upp senaste månaden, då storken för tre veckor sedan levererade en yttepyttig varelse med mjuka kinder och silkeshår till oss! Jag har dock skapat en hel del, även om jag ännu inte lagt ut det här på bloggen.

Den här layouten till exempel. Den är gjord till European Scrap Battle and Tournament (bidragen går dock inte att se i efterhand…), första omgången. Man skulle inspireras av deras logga och jag valde att ta upp färgerna, som var gult, svart, vitt, blått och rött.

DSC_1369förm

Jag började med att skvätta återhållsamt med röd mist, och ha gul Distress Ink genom en stencil, samt modeling paste genom en annan. Jag stämplade också med blått och svart. Jag hade ett pappersblock som gick i precis rätt färger, och ett av pappren hade dessutom ett mönster med cyklar, så de kändes självklara att använda. Samtliga lager sitter på 3D-kuddar av varierande höjd. Layouten, alla papper, fotot och en del av dekorationerna har jag dragit med svart längs kanten på. Det ger definierade kanter utan att ta över, tycker jag.

