Såhär i mörkaste december är det svårt att få riktigt bra ljus när man fotar, och extra svårt är det just nu för mig då jag är uppe till fyra-fem på morgonen med bebisen och sover på förmiddagarna när det är som ljusast ute. Idag lyckades jag i alla fall att få tid runt lunch, så då passade jag på att fota den senaste tidens alster.

Sidorna för oktober kommer här:

DSC_1678förm

På vänstersidan, längst upp till höger har jag ett dubbelvikt kort med dold journaling. Jag hade få journalingkort i 4×6”, så på högersidan, längst ned till vänster är ett jag gjort själv. Jag tog ett vanligt rutat kort, och så klippte jag ut ett motiv från ett 3×4”-kort (som jag har desto fler av) och limmade på det. Så är även kortet längst upp till höger gjort, fast där sitter det utklippta motivet på 3D-kuddar.

DSC_1691förm

De fantastiska fotona på högersidan är tagna av Evelina Eklund Hassel som driver Eve Fotografi. Det är ett sådant underbart ljus i dem!

DSC_1702förm

Fler av Evelinas fina foton, och så en layout jag gjorde till omgång 3 i European Scrap Battle and Tournament (som ställdes in sedan för att arrangören behövde vara med sin familj).

Enbart layouten:

DSC_1706förm

För att spegla det fantastiska ljuset i fotot smetade jag gul mist med hjälp av en plastpåse på bakgrunden. Jag skvätte även grön mist och stämplade med brunt. Sedan lade jag papper och die cuts i flera lager, vissa är på 3D-kuddar. Två av dessa papper är egentligen förpackningar.

