Idag tänkte jag visa uppslaget för november. Eftersom jag hade en layout i oktobers uppslag, ville jag göra en layout till den andra sidan av fickan. Eftersom layouten skulle vara en del av ett PL-uppslag så plockade jag ut kort som jag ville använda, och dessa hade jag som utgångspunkt när jag sedan valde papper och material. För att hitta lite inspiration surfade jag runt och hittade en utmaning hos Scraphuset med en skiss som genast tilltalade mig. Jag vred på skissen och flyttade elementen åt ena kanten, annars är min layout trogen den.

DSC_1713förm

På bakgrunden har jag använt två färger av Distress Ink genom en stencil, skvätt akrylfärg och stämplat med olika färger och stämplar. Jag har placerat ut papper, doilies, en bit snöre och lite annat.  Jag bara älskar mönstret på det översta blå pappret, så jag ville inte dölja allt för mycket av det. Jag klippte också efter mönstrets konturer för att framhäva det.

När jag väl hade gjort klart layouten tyckte jag inte att de i förväg valda PL-korten riktigt passade in, så jag plockade fram en annan serie, från WRMK, och använde den blå färgen som accentfärg. Det blev mycket mer tilltalande för ögat. Så här blev det:

DSC_1723förm

Fotot på adventsstaken är från förra året, jag orkade inte jaga bort familjen från köksbordet där det var LAN på gång, men ljusstaken är ju densamma i år. Jag konverterade fotona till svartvitt för att de skulle harmonisera mer med allt det övriga. För att binda i hop det ytterligare använde jag delvis samma papper, doily, etiketter, bokstäver och bling som på layouten.

