Även i år har jag tänkt göra så kallad December Daily, alltså att man dokumenterar något varje dag under december månad. En del gör detta i separata album, men jag inkorporerar det i mitt BOM. Därför blir inte all dokumentation om julförberedelser och julen, utan en del vardag hamnar också i albumet.

Det här är mitt första uppslag, dag 1-8. Jag letade länge bland alla de julserier som finns att köpa, men hade svårt att hitta något som passade. Jag vill ha traditionella färger och motiv, men samtidigt ogillar jag “CocaCola-tomten” och undviker helst den. Till slut så hittade jag hyfsat många papper från Simple Stories några år gamla serie “25 days of Christmas”, vilket passade mig i stil och att jag redan hade två stickers-ark från serien sedan tidigare. För att kunna dryga ut lite så köpte jag även mönstrade papper från en lite nyare Simple Stories-serie, “Homemade Holiday” som matchade hyfsat.

DSC_1908förm

Jag är medlem i en amerikansk DD-grupp på FB som varje dag har ett förslag på vad man kan dokumentera, vilket är väldigt bra när man behöver inspiration. På detta uppslag är det dag 2, 5 och 6 som jag hämtat därifrån.

Titelkortet är enkelt, siffrorna och bokstäverna kommer från de tillhörande stickersarken och så har jag gjort en flair genom att stansa ut en cirkel från ett av pappren från serien och satt på en epoxybubbla. Fotona till dag 1 och dag 4 har jag hittat på nätet. Dag två handlar om böcker jag gärna läser vid denna tid på året. Jag skrev ut foton på fyra av mina favoriter och gjorde en liten minibok av dem.

DSC_1737förm

Även fotot till dag 5, The Nightmare Before Christmas, har jag hittat på nätet. Jag gjorde ett eget fillerkort av en bit vit vellum, stickers, dubbelsidiga pappersremsor och paljetter. Jag stoppade allt i en tillklippt plastficka och förslöt den med min fuse.

