Jag älskade Kaisercrafts pappersserie, så jag var tvungen att göra en layout till med den! Denna gång följde jag Scraphusets utmaning som var en bingobricka. Jag valde raden: wellpapp-färgstänk-spillbitar-tag-stjärnor.

DSC_2367förm

Jag började med att skvätta vit färg och stämpla på bakgrunden. Sedan tog jag några spillbitar, ruggade kanterna och limmade fast. Jag stansade hål i en bit wellpapp som jag trädde svart snöre i genom, och på snöret hamnade även fyra stycken charms i form av stjärnor och årtal. Jag stoppade en liten tag under fotot och satte fast en hemgjord flair. Sist placerade jag ut titeln. Dold journaling berättar att uttrycket är förbjudet här hemma eftersom det är nedlåtande, avfärdande och respektlöst. Samtidigt vill jag gärna dokumentera det, då det är en del av tidens ungdomskultur och följaktligen en del av barnens uppväxt.

