Jag har skapat en layout efter Scrap Africas fina skiss. Jag har länge velat göra en layout om lillasyster Zillah till storasysters Dinahs album, och denna skiss fastnade jag direkt för.

The title translates: “Look!” and the story is about my 1,5 year old and her relationship with her baby sister.

DSC_2408förm

Jag ville verkligen ha ett mönstrat papper som bakgrund, för i princip alla layouter jag skapat till Dinahs album har vit cardstock och jag gillar variation. Detta är ett papper i en äldre serie från DCWV som jag tyckte passade utmärkt till fotot. Eftersom fotot är lite rörigt i färgerna valde jag att enbart använda rosa och neutrala toner.

Jag började med att stryka på modeling paste genom en stencil, spraya med mist och stämpla. När allt torkat började jag skära till papper, ruggade kanterna och placera ut dem som jag vill ha dem. Jag sprayade mist på två doilies, limmade fast dem, stämplade lite till och hade på vit ink genom en stencil. Sedan fäste jag papper, foto och dekorationer. Jag hade ingen stor blomma i rätt färg, så jag skar ut en i olika storlekar i mönstrat papper och vellum, inkade kanterna med svart (pilligt!) och fäste alla lager med en brad. Jag placerade ut titeln, skrev journaling och arrangerade en bit snöre som ett hjärta på fotot för att rama in det. Allra sist drog jag längs kanterna med svart.

