Jag har gjort en layout till En Liten Butiks månadsutmaning. Man ska lifta ett alster som är publicerat på bloggen. Jag fastnade omedelbart för färgerna och kompositionen på den här layouten av Susny:

Wonderful2

Så här ser min lift ut:

DSC_2509förm

För att anpassa till mina foton så spegelvände jag kompositionen och flyttade allt lite mer åt kanten. Papper och foton sitter på 3D-kuddar av olika höjd. Jag tog fram olika alfabeten och använde till titeln. Vid ordet “ofs”* placerade jag en asterisk, och en likadan hamnade på ett PL-kort där jag skrev en förklaring till ordet. Kortet stoppade jag sedan under pappren.

För att få fokus på dotterns hårtofs så skar jag ut pilar med min Cameo och satte på fotona.

* Ofs kommer från spelet Rappakalja. En gång för många år sedan kom just det ordet upp under en spelomgång, och en av förklaringarna var: “Det gula fjunet på kycklingens huvud.” Det var såklart inte rätt (ofs är ett dialektalt ord för takutsprång), men det har fastnat och används sedan dess inom familjen som ett uttryck för hårtofsar.

