Så här ser uppslaget för Mars-April ut:

DSC_3156förm

Jag har testat att ha vita ramar runt mina foton, och jag måste säga att jag tycker det är jättesnyggt. Förmodligen kommer jag att ha så på mina foton i fortsättningen också.

På högra sidan så ville jag få in ganska många stående foton, och helst i 10×15, så jag beslöt att plocka fram min fuse och testa vattenfallsfickor. Jag stötte genast på problem. Alla de bilder och instruktioner jag sett med den tekniken, så har fickorna lötts fast direkt på underlaget. Det innebär dels att man måste ha andra sidan av den stora fickan klar, eftersom man inte kan stoppa ned kort när man väl lött fast vattenfallsfickorna, och dels att ytan under fickorna “försvinner” eftersom det blir svårt att få ett kort eller foto där att verkligen synas. Och inget av det ville jag…

Efter lite funderande så löste jag det genom att först löda fast vattenfallsfickorna i varandra så att det nästan blev som en liten bok, och sedan lödde jag fast “boken” i kanten på den stora fickan. På så vis kan jag fritt bläddra bland fickorna och stoppa i kort både i dem och i den stora fickan. Ta-daa!

DSC_3165b

DSC_3167b

DSC_3169b

DSC_3170b

Just denna teknik har nog sin begränsning till tre stycken vattenfallsfickor. Fler än så får nog inte plats om man samtidigt vill kunna ta kort i och ur dem.

