Jag insåg häromveckan att jag behövde fylla på mitt förråd med färdiga kort, det är ju så bra att ha några stycken att ta av om man blir bortbjuden i en hast. Därför har jag de senaste dagarna scrappat lite kort, och här är några av dem:

DSC_3340förm

Jag älskar den här serien ifrån Graphic 45 med kinesiskt tema. Jag sparar och snålar på det jag har kvar av den, men ibland lyckas jag använda den till något. Det är en svart kortbas och så har jag mattat bilden med svart. Jag tycker att pappren är så underbara att jag inte ville lägga till något.

DSC_3347förm

Jag brukar hålla mina kort väldigt enkla, jag vill att det ska gå snabbt och lätt att skapa dem. Här har jag en bas i kraft, och så har jag mattat två bitar mönsterpapper och en stämplad text med mörkbrunt. Texten sitter på 3D-kuddar.

DSC_3333förm

Till nästa kort har jag använt färgglatt papper och en runt stämplat motiv. Pappersremsorna och stämpelmotivet sitter på 3D-kuddar, och så har jag strött lite halvpärlor på bakgrundspappret.

DSC_3337förm

Den uppmärksamma ser att detta kort är gjort med överblivna cirklar från den här layouten. Jag skrev ut texten med min skrivare på vit cardstock och den sitter på 3D-kuddar. Lite bling på bakgrunden hamnade det också.

