Häromveckan beställde jag scrapsaker till mig själv för första gången på vad det känns som en evighet. Bland annat köpte jag ett pappersblock och die cuts från Kaisercrafts underbara serie Sea Breeze, och jag hämtade inspiration från deras bloggutmaning.

I have made two cards with Kaisercrafts’ serie Sea Breeze and with inspiration from the monthly challange.

DSC_3323förm

Jag hade vit cardstock som bas, och mattade det mönstrade pappret med mörkbrunt. Jag ritade också upp “stygn” runt ytterkanten på det mönstrade pappret. Die cutsen är monterade på 3D-kuddar av olika höjd.Till det andra kortet har jag använt en spillbit från det mönstrade pappret jag använde ovan. Jag skvätte mist på bakgrunden och även här har jag fäst die cuts på 3D-kuddar, mattat med brunt och ritat stygn.

DSC_3328föm

