Efter att ha vunnit en utmaning hos Scrap Africa, blev jag ombedd att vara GästDT. Det var en skiss, och så här tolkade jag den.

DSC_2757förm

Till ett tidigare alster hade jag sprejat turkos mist på ett mönsterpapper, men till slut bestämt att jag inte ville använda det just den gången. Pappret hade jag dock sparat, och plockade fram det till denna layout. Jag limmade fast en doily på pappret och ritade med en svart penna för att definiera kanten. Jag använde också Distress Ink genom en stencil, modeling paste genom en annan och stämplade för att bygga upp bakgrunden ytterligare. De olika lagren med mönsterpapper, washi o.dyl. sitter på 3D-kuddar av olika höjd. De fina blommorna har en vän till mig virkat. Jag målade några trächevronger vita och dekorerade med bling. En titel, hemgjorda flairs och lite annat avslutade layouten.

