Jag har skapat en layout med inspiration ifrån Cili in Papers månadsutmaning, en moodboard. Nyligen gjorde jag en layout med ett likadant foto, men denna är tänkt att sättas i äldsta dotterns album och inte i familjealbumet som den första layouten.

DSC_3360förm

Jag har inspirerats av färgerna och det grafiska ur moodboarden, och att använda trä och metall. Min första tanke var att använda PL-kort i rätt färger, men jag tyckte att de blev för stora. Det enda som är kvar av den idén är pappersbitarna med fågel respektive text på, som är nedskurna PL-kort. I stället dök jag ned bland mina spillbitar. Jag har massor med sådana, men är väldigt dålig på att använda dem. Efter lite rotande hittade jag rosa och grå i rätt nyanser och jag skar ned dem till de dimensioner jag ville ha. När jag limmat fast foto och papper där jag ville ha dem, började jag dekorera. Jag har wood veneers, bling, die cut och en etikett fastsatt med häftklamrar. Titeln är ett klistermärke som jag satt på svart cardstock, klippt ut och satt fast med 3D-kuddar. Jag sydde med maskin och så var layouten klar. Den är ganska otypisk mot vad jag brukar skapa; ingen modeling paste , stämpel eller mist på bakgrunden, obearbetade kanter, inget ritat med penna, inget lager-på-lager… Ibland är det kul att göra något annorlunda!

