Jag har skapat efter Scrap Africas skiss.

The title translates “Bathe” and the journaling tells the story about how careful my daughter were on the slippery cliffs.

dsc_5054bform

Jag började med att väldigt lätt dutta turkos Distress Ink genom en stencil på bakgrundspappret, och sedan modeling paste genom en stencil med prickar. När det torkat sprejade jag mist på en plastpåse och strök ut färgen över pappret, och skvätte även mist. Jag stämplade med några olika stämplar och hade även på mer Distress ink genom en stencil med färgstänk.

Jag ruggade kanterna på pappren med en sax, och fäste dem och en stor vellumdoily i lager med 3D-kuddar av olika höjd. Jag dekorerade med blommor, en chipboardkamera, en hemgjord flair, ostduk och bling. Journalingen skrev jag med vit penna och titeln med vita bokstäver.

