Det här är en canvas som jag gjort åt en vän som är fotograf.

dsc_5488form

Jag målade canvasen med turkos akrylfärg, och när det torkat stämplade jag med olika stämplar och hade Distress Ink och modeling paste genom ett par stenciler.

Kameran är av präglad svart cardstock. Tyvärr var embossingdiesen jag ville använda inte så bred, så jag fick skarva de utstickande delarna. Jag skar ett runt hål och stoppade i “objektivet” genom det.

dsc_5498form

Det är en rund plastförpackning, som var gjuten sådär i nivåer som ger objektivutseendet. Den är målad inuti med svart akrylfärg, och jag har klätt utsidan med pappersremsor som är embossade i ett rutmönster. Inuti objektivet stoppade jag en plastkupa som egentligen är gjord för skak-kort. Jag målade den med svart och brunt på insidan och fäste den inte riktigt ända ut för att efterlikna ett riktigt objektiv.

Med min Cameo skar jag ut min väns företagslogga i guldfärgad kontaktplast och fäste den på “objektivet”. Jag skar även ut “Canon”, fast i vitt, och satte fast ovanför.

Jag strök turkos Inka Gold på kameran. Egentligen ville jag ha guldig sådan också, med eftersom jag inte hade någon så använde jag guldfärg och strök på den med en torr borste. För att kameran skulle sticka ut mer mot bakgrunden strök jag svart akrylfärg längs utkanten. Jag inkade även tavlan med brunt längs kanterna för att rama in den ytterligare.

dsc_5500form

Jag dekorerade med metallhörn, blommor, metall och bling. För att få en mer hållbar yta sprejade jag med Fixativ.

