Detta är ett gammalt foto, från det att min numera 11-åriga dotter var nästan tre år. Det är inte av högsta kvalité, men jag tycker historien är så rolig. Dottern ville vara precis som storebror och klä ut sig till Darth Vader. Blå mantel, rosa tröja, blöja och blonda hårmassor som sticker ut bakom masken gör att detta måste vara en av de minst skrämmande Darth Vader som finns.

dsc_5587form

För att efterlikna en stjärnhimmel skvätte jag rikligt med vit akrylfärg på den svarta bakgrunden. Jag valde ut några papper, ruggande deras kanter med en sax och limmade fast i lager.

Etiketten gjorde jag med hjälp av Malins stämpel “Maskerad”. Det är ett ord som kan läsas på två sätt, antingen med betoningen på det sista A:et  eller med betoningen på E:et. Det första betyder en fest där man klär ut sig och det andra betyder att vara utklädd.

dsc_5581form

Jag stämplade med svart Staz On på vellum, och när det torkat lite ritade jag linjer med olika breda permanenta pennor och klippte ut. Eftersom det är ritat på fri hand är det lite ojämnt, men det har jag bestämt att det syns inte. Journalingen skrev jag med vitt, och gjorde konturer med svart.

Till titeln letade jag reda på ett gratis SW-typsnitt och skar ut titeln i ett papper från samma serie som de övriga på layouten. Kanterna har jag inkat med svart.

Några hemgjorda flairs, en ordstickers och bling fick dekorera layouten.

