I somras var vi till nationalparken Sveafallen precis utanför Degerfors. Det är ett riktigt häftigt ställe med fantastisk natur, men eftersom terrängen är till största delen svårframkomlig lämnade vi de yngre barnen hos mormor och morfar. Dessa foton är i från Bergtjärn och layouten är menad till Jonahs album.

dsc_5603form

Jag skvätte svart akrylfärg och stämplade på det trämönstrade bakgrundspappret som är från Simple Stories. Jag älskar trämönstrat, och har en hel liten samling med olika sådana papper. Jag dök ned i min spillpapperslåda och fiskade upp papper från serien Trail Mix av Bo Bunny. Vissa av bitarna är mattade med svart cardstock, andra är inkade med svart längs kanterna. Fotona är utskrivna med en vit ram, och för att de inte ska försvinna bland alla papper med liknande färger så har jag dels ritat med svart mellan ramen och själva fotot, dels mattat dem med svart.

Den långa titeln fungerar också som journaling. Ordet “Utflykt” är i från Malins Stämplar och är stämplat med svart direkt på bakgrunden. Jag stämplade även datumet med svart. Jag avslutade layouten med korkdekorationer och bling.

