För nästan precis 14 år sedan fick min äldste son en overall, som vi snart benämnde “nalleoverallen” Alla mina barn har lyckats använda den som små, trots att de är födda på olika säsonger. Jag är så glad över att jag fotat varje barn när de burit overallen!

Man kan se tydlig skillnad i bildkvalité mellan de olika fotona. De två första är tagna med analog kamera, så dem fick jag skanna in innan jag kunde bildbehandla och skriva ut dem. De två i mitten är tagna med en äldre kompakt-digitalkamera och de två senaste med systemkamera.

dsc_5655form

På bakgrunden har jag stämplat, haft på modeling paste och mist. Fotona sitter på låga 3D-kuddar och under dem har jag placerat en bit mönstrat papper och dekorationer av olika slag.

Titeln är utskuren ur vit cardstock och runt konturerna har jag ritat med svart penna. Bokstäverna är fastsatta lite ojämnt, och jag har inte limmat längs hela baksida på dem eftersom jag ville att delar av bokstäverna skulle stå upp lite från bakgrunden.

