Jag var bara tvungen att skapa med det här underbara fotot av Zillah, som är tagen av min vän Evelina som driver Eves fotografi. Jag har använt mig av Kaisercrafts serie “Sea Breeze”.

dsc_5873formin

På bakgrundspappret med text så skvätte jag mist och strök på modeling paste och rosa Distress Ink genom samma stencil med prickar. Jag skar till en tunn ram av mörkbrunt papper. Jag gjorde den lite ojämn, men jag hade kunnat överdriva ojämnheten mer eftersom det knappt syns. Man lär sig något nytt varje gång man skapar!

Jag skar till mönstrat papper, vissa ruggade jag kanten på med en sax och vissa inkade jag kanten på med mörkbrunt. De sattes sedan fast med 3D-kddar av olika höjd och jag stack in ett par doilies (det är egentligen en doily som är isärklippt) mellan lagren. Jag ritade runt fotot med brun penna och satte fast det på höga 3D-kuddar.

Som dekoration klippte jag en bit av informationsremsan från bakgrundspappret (tre små hjärtan) och satte fast i övre hörnet tillsammans med en bit washi, rosa halvpärlor, en klammer från ett alfabet och en etikett.

