I år är det tredje året som jag gör December Daily. Konceptet innebär att man dokumenterar något varje dag, med foton och/eller text, fram tills jul eller månaden ut.

Jag började i oktober med att leta efter någon passande julserie att använda. Jag vill ha traditionella färger och motiv, men då jag har svårt för “Coca-Cola-jultomten” slipper jag gärna den. Jag har letat runt hos olika tillverkare, men återigen blev det en serie i från Simple Stories; Classic Christmas. Eftersom den matchar hyfsat med de serier  som jag använt tidigare år, kommer jag nog att blanda överblivet material med det nyköpta.

I år har jag unnat mig att köpa både pappren i 12×12, blocket i 6×6, Sn@p-kort, washi och stickers. Det blir mycket enklare att ha allt redan färdigmatchat än att själv behöva plocka ut alfabet,  Jag köpte även siffror, men de var alldeles för stora, så dem returnerade jag och har i stället skurit ut egna siffror ur guldkartong med min Cameo. Den enda nackdelen med Simple Stories är att de har alldeles för få journalingkort, så jag kommer att få tillverka egna sådana.

Jag har tänkt att dokumentera 4-6 dagar per sida, och så extra för julafton.

Första uppslaget blev så här:

dsc_5906form

En närmre titt på titelkortet:

dsc_5890form

