I år har jag gjort 32 st julkort som ska skickas. Till de två första hämtade jag inspiration på Pinterest, och dessa gjorde jag också ganska många likadana av. Jag vill att det ska gå fort när jag gör kort, och att använda sig av samma design kortar ned arbetstiden. På samma gång tycker jag det är ganska tråkigt att göra många likadana, så jag använder mig gärna av ett par, tre olika designs så att jag kan byta när det blir tråkigt.

dsc_5864form

Jag stansade ut cirklar ur julpapper och limmade fast på bakgrunden och ritade snören med svart penna. Sedan tog jag andra utstansade cirklar, vek dem på mitten och fäste bara längs med vikningen ovanpå de fastlimmade cirklarna. På så vis blev kulorna lite tredimensionella. God Jul-stämpeln köpte jag för många år sedan och jag använder den gärna när jag gör julkort. Fint typsnitt, bra storlek och lätt att stämpla med.

dsc_5865form

På nästa kort skvätte jag med vit akrylfärg och lät torka. Sedan skar jag ut trekanter i olika gröna papper, samt guldiga stjärnor. Trekanterna sydde jag fast längs mitten och vek sedan upp kanterna lite för en tredimensionell effekt. Jag skrev även ut text med min vanliga skrivare på kraftpapper.

dsc_5867form

Till det här kortet använde jag utstansat jag fått i RAK. Jag fick två stycken sådana här ljus, så två nästan likadana kort blev det.

dsc_5869form

Strax innan jul fick jag en RAK av en annan scrappare som jag köpt lite saker av, och den innehöll några olika Bibelord och annat smått och gott. Jag gjorde några julkort med dem också, alla unika. Här är ett av dem.

dsc_5681form