Då har jag äntligen haft möjlighet att fota min sista uppslag DD i dagsljus. Först ut är tredje uppslaget.

dsc_6225form

Jag älskar vissa av kortens detaljer i guldfolie, och jag har använt många sådana över hela månaden, men just detta uppslag blev det fler än genomsnittet. Jag inser nu att jag nog ljusat upp fotona för mycket så att detaljer försvinner, men jag orkar inte göra om det för tillfället.

På det kvadratiska journalingkortet på vänstersidan har jag satt fast en stickers på 3D-kuddar för att få djup.

Nästa uppslag:

dsc_6232form

Även här har jag använt mig av 3D-kuddar, en av rosetterna på kortet med julklapparna sitter på sådana.

Jag vara bara tvungen att få med det ursnygga pappret med guldfoliedetaljer, så jag satte in det som det var i albumet (men, Zillah lyckades vika det, det syns en viklinje mitt på om man tittar noga…).

Sista uppslaget för 2016:

dsc_6235form

Jag funderade ett slag på hur jag skulle göra med vänstersidan, då det sitter ett fullstort 12×12-ark där. Antingen sätta ett papper till som filler och fortsätta på nästa sida, eller som jag till slut gjorde; sätta kort, foton och dekorationer på 12×12-sidan. Jag gillar att göra det senare, eftersom det ger en helt annan frihet i format och placering, samtidigt som man får använda de fina pappren som de är.

Längst upp till vänster på högersidan är det ett alldeles eget fillerkort. Jag älskar att “bygga i hop” sådana av matchande papper och dekorationer. Fotot med fyrverkerierna är en gratisbild hämtad från nätet.

Trots att jag verkligen “slösat” med materialet har jag mängder kvar. Med “slösat” menar jag att använda det man vill utan att tänka att det måste räcka till mer eller att det blir för dyrt.  Det kommer att räcka även till nästa års DD, om jag skulle vilja.

Då var både 2016 och albumet slut. Jag har redan köpt ett nytt album som ska påbörjas i januari.  Vi får väl se vad för spännande det kommer att fyllas med!

