Jag har gjort en layout efter en skiss hos Fru Limegrön. Detta är några av mina favoritfoton på Zillah, och jag har länge tänkt scrappa dem.

dsc_6276form

Min första tanke var vit cardstock och massa mist och annat “kladd”, men jag råkade hitta det här pappret. Det är ett papper från ett av de absolut första pappersblocken jag köpte (The Glitter Stack från DCWV), och jag har alltid tyckt att det var så fint, men inte riktigt hittat något att använda det till. Papprets färger passade så bra i hop med fotots dito, så jag var bara tvungen att använda det på något sätt.

Efter lite funderande valde jag att skära bort vissa delar av mönstret och lägga svart cardstock bakom för att skapa kontrast. Det stora fotot är mattat med vellum och fäst på 3D-kuddar. De små fotona sitter på en stor vimpel av vellum. Eftersom pappret är så framträdande har jag dekorerat ytterst sparsamt med några trästjärnor.

Detta är en stil som är väldigt långt i från det jag brukar skapa, men jag gillar det! Å andra sidan kanske det är svårt att misslyckas med sådana underbara foton på en underbar tjej!

