Här är en layout jag gjorde för en tid sedan till en utmaning i en grupp på Facebook. Reglerna var att det skulle vara vit bakgrund, max tre färger utöver vitt och att man skulle hålla det enkelt.

dsc_6269form

Jag började med att stryka modeling paste genom en stencil med prickar och låta det torka. Sedan sprejade jag mist i två blå nyanser på en plastpåse och “målade” samt skvätte på bakgrunden.Jag stämplade även två olika stämplar med svart och ritade lite med en svart penna. En doily fick bli grund för fotot, och det senare fästes med 3D-kuddar. Jag dekorerade med en etikett, lite washi, en bit snöre och bling. Hjärtat kommer från arket med bokstäver jag använda. De bokstäverna var förresten fel nyans, så jag färgade dem med hjälp av Distress Ink.

dsc_6262b

Före infärgningen till vänster, och efter till höger. Inte jättestor skillnad, men tillräckligt för att färgen ska passa in bättre.

