Nu när jag pluggar på heltid har jag inte alls lika mycket tid för pyssel, och när jag väl lyckats skapa något måste jag vänta till helgen för att kunna fota alstret i dagsljus. Förra veckan fick jag äntligen tid till att sätta mig med PL för januari.

dsc_6304form

Detta är den första sidan i ett nytt album, så därför valde jag att ha med årtal också. Färgvalet kommer från fotot, brunt, svart, vitt och grönt. Jag är inte riktigt nöjd med balansen, jag funderar på att låta den röda färgen återkomma på två ställen till. Eftersom rött är en dominerande färg tror jag att det blir bättre så, men jag får se när/om det blir av.

Jag följde en utmaning i en grupp på FB, det var en lista med olika saker och man skulle välja minst fem av dem och ha med på alstret. Jag valde hjärtan, pilar, färgen röd, ett citat, hemgjorda dekorationer och etiketter.

Stämplarna kommer från Malin. Den övre stämpeln innehåller också frasen “Memory keeping”, men jag tyckte det skulle bli tårta på tårta att ha den på två ställen. Därför torkade jag bort stämpelfärgen noga från de orden innan jag stämplade. Det blev jättebra, men eftersom jag sedan satte två pappersremsor på det stället där frasen skulle ha hamnat så syns det inte.

