Jag har följt en skiss på Kaisercrafts blogg. Resultatet blev en layout till Jonahs album.

Jag började med att stryka modeling paste genom en stencil med pilar. När det torkad stänkte och strök jag på mist i tre olika färger, stämplade med två olika stämplar och färger, och ritade med svart penna. Jag valde ut papper från Kaisercrafts serie “Scrap yard”, rev kanterna och placerade ut. Fotona, som min duktiga vän Evelina har tagit, ritade jag med svart penna mellan ramen och själva fotot, och fäste på 3D-kuddar. Det stora fotot stansade jag hål i och nöp fast en charm i hålet.  Jag dekorerade med några stickers från samma serie som pappren, några träpilar, dew drops och ostduk.

Titeln är latin och betyder ungefär: “Jag kommer antingen att hitta en väg eller skapa en.” Det passar Jonahs personlighet utmärkt.

