Bland det roligaste jag vet är att göra baby-kort. Det finns väl knappt något som är mer värt att fira än att en ny liten människa sett dagens ljus? Som tur är tillhör jag en sådan stor familj att det finns anledning att göra just baby-kort lite nu och då. Detta kortet gjorde jag till det senaste tillskottet på min mans sida, kusin nummer 50! (Nej, jag har inte skrivit fel. Mina barn har 44 kusiner på sin fars sida och fler är på gång). Varje barn som föds (eller kommer till släkten på annat sätt) är lika välkommet och lika underbart.

Jag skar ut texten “BABY” med min Cameo ur vit cardstock. Min ursprungliga tanke var att sätta en plastficka med paljetter bakom bokstäverna, men jag tyckte inte jag hade några sådana i rätt färg och storlek (note to self: Köp mer paljetter!). Därför satte jag ett papper bakom i stället. Det är nära 10år gammalt och kommer från en baby-serie från DCWV. Det syns inte på fotot, men det är lite glittrigt. Jag ritade längs bokstävernas konturer och skrev “Welcome” med svart penna. De små klistermärkena köpte jag för ett par veckor sedan i bokhandeln, och jag tyckte de passade perfekt till pappret. Jag satte sedan cardstocken på kortbasen med höga 3D-kuddar.

