Jag har för ovanlighetens skull gjort en layout som inte är till någon utmaning eller för något DT-uppdrag. Utmaningar och uppdrag får en att växa och våga, men ibland kan det vara skönt att skapa bara för att, utan några krav eller restriktioner.

Som vanligt började jag med att bearbeta bakgrunden. Jag lade på modeling paste genom en stencil, strök och skvätte på mist i tre färger och stämplade med olika stämplar. Jag stoppade paljetter i en plastficka som jag sedan förslöt och tejpade fast på baksidan av ramen, och den sattes fast med höga 3D-kuddar på bakgrunden. Ramen fick jag för flera år sedan av en god vän, och det är ett fototryck av något slag på tunn kartong.

Dockvagnen klipptes ur ett foto och limmades direkt på plastfickan. Jag använde flera olika alfabeten till titeln och dekorerade med bling och korkchevronger. Sist skrev jag journalingen direkt på bakgrunden. Jag har alltså inte använt något mönstrat papper alls (om man inte räknar ramen, men den kunde lika gärna ha varit gjort i chipboard eller liknande), och jag tycker man inte saknar mönstrat papper heller.

