Jag har skapat en layout efter Kaisercrafts majutmaning, en typ av bingobricka. Jag valde B för borders, S för stamps och C för collectables.

Jag skvätte svart färg, stämplade och duttade Distress Ink genom en stencil på bakgrunden. Medan färgen torkade skar jag till pappret med kanji-mönstret. Det limmade jag sedan fast på bakgrunden och satte även en stor bård vid kanten av det. Kanterna på pappersbitarna ruggade jag med en sax och fäste i olika lager och jag stack även in olika die cuts och wood veneers mellan lagren. Fotot sitter på höga 3D-kuddar. Det stora molnet uppe till vänster är en die cut och de små har jag klippt ut för hand ur ett papper. Jag utelämnade journaling eftersom layouten är en del av ett PL-uppslag och det finns gott om journaling på den tillhörande PL-sidan.

