Ett utmaningsbidrag blev det idag! Jag har gjort några sådana här layouter där jag listat barnens favoriter vid en viss ålder, till exempel den här och den här. Detta är den första layouten på temat jag gör om Zillah.

Jag hade bara tre 12×12”-papper (dubbelsidiga) från denna serie (Kaisercrafts “Oh so lovely”), och då får man vara kreativ för att få dem att räcka till en hel layout. Ett blev bakgrund, och ur det andra skar jag ut rosorna och skar till det turkosa pappret med text, samt den lilla halvcirkeln till vänster under fotot. Det tredje skar jag också ut en blomma ur och använde bägge sidorna. Bården är andra sidan av en sådan remsa längst ned på pappret där tillverkare, kollektion och liknande information finns.

På bakgrundspappret skvätte jag mist, använde modeling paste genom en stencil och stämplade. Journalingen är skriven direkt på bakgrundspappret, den linjerade nederdelen fanns där från början och var som gjord för att lista upp dotterns favoritfilm, -mat, -bok m.m.

Jag ruggade kanterna på pappersbitarna, och till två av dem använde jag att par av mina gamla mönstersaxar, ett jättebra verktyg som är lite bortglömt i dag. En hjärtformad doily hamnade mellan lagren. De utklippta blommorna sitter på 3D-kuddar, utom den lilla grenen till höger under fotot, den bara böjde jag till lite för att få dimension. Jag strök med svart Distress Ink längs kanten av fotot för att definiera det lite och fäste även det på 3D-kuddar. Det är Evelina på Eve Fotografi som tagit den underbara bilden.

Titeln är skriven med Thickers och för att få den att synas lite bättre ritade jag med vit penna på pappret efter bokstävernas/siffrans kontur. Sist limmade jag fast halvpärlor i rosa och turkos, knöt fast en charm och limmade på en cabochon.

