För ett par år sedan fick jag en liten påse med pärlor i form av frukter i en RAK (ett kort med dem finns här). De var så söta, och till min glädje hittade jag för några veckor sedan mycket liknande pärlor i en butik. De är gjorda i någon typ av lera, och relativt tjocka. För att de ska passa bättre till scrapbooking delade jag varje pärla i två delar med en vass kniv. Då blev de både tunnare och det bästa av allt: dubbelt så många!

Dessa små kort (de rektangulära är en halv A5, alltså (7,5×10)cm) har jag gjort. Jag hade ganska kul med att komma på olika ordvitsar till korten (jag har fler på lager för framtida bruk). Texten är utskriven på vanlig skrivare.

Det första är skapat med tanke på en utmaning på Facebook, där man skulle använda sig av någon typ av blockdesign.

Remsan med texten sitter på 3D-kuddar, men eftersom pärlorna har ganska mycket höjd (trots att de är delade i två) så limmade jag kvadraten direkt på kortstommen.

På kortet ovan är pappersbitarna limmade direkt på stommen.

Jag ritade en ljuscirkel med Promarkers, klippte ut och limmade fast.

Här ville jag  inte fortsätta uttrycket som man förväntar sig, för att få lite humor i det hela. Även på detta kort sitter remsan med texten på 3D-kuddar och den andra pappersbiten är limmad direkt på.

Jag målade droppar med Promakers och svart penna.

Det sista kortet för den här gången. Det är den enda texten som inte anspelar på frukt på något sätt.

 

