Till denna layout lade jag mig vinn om att nästan enbart använda material som jag haft länge. Det enda på denna layout som kan sägas vara relativt nytt är kraftcardstocken, den svarta akrylfärgen och tårtpappret (doily), förutom fotona då såklart.

Det gröna pappret köpte jag på en mässa för kanske fem år sedan, det tillhör egentligen en julserie, och jag tycker mycket om det. Jag har många sådana papper i min samling, papper där jag köpt bara ett ur en serie och därför inte har matchande papper lättillgängligt, utan måste ägna mycket tid åt att leta och jämföra nyanser för att se om de passar i hop. De senaste åren har jag börjat köpa block och kit i stället, för att göra “ihopmatcningsprocessen” enklare och kortare, men jag har som sagt många “enstaka” papper i min samling också.

Det blå pappret har legat i min spillpapperslåda i bortåt tio år vid det här laget, det kommer från en av de första pappren jag köpte när jag började med layouter (kommer från DCWV, precis som det bruna ovanför fotot) och det röda fick jag i present för ett antal år sedan. Även cirklarna är utklippta ur ett papper jag köpt på en mässa.

Bokstäverna, blommorna och blinget har också flera år på nacken.

Jag skar till och limmade fast pappren på kraftcardstocken, och skvätte sedan svart akrylfärg. När det torkat placerade jag ut doliy, foton, titel och dekorationer.

Det stora fotot är ett (13×18)cm som jag skurit ned, och kring alla foton har jag gjort en “vinjettering” med hjälp av svart Distress Ink. Det stora fotot sitter på 3D-kuddar. Journalingen är utskriven på kraftpappret och skuren i remsor, som även de sitter på 3D-kuddar.

 

