Den här layouten är gjord efter en utmaning på Moas pyssels FB-sida. Temat var “sommar2, och så fick man två slumpmässiga färger samt en tredje färg tilldelad från en annan av deltagarna. Jag fick två turkosa färger, en som drog mer åt blått och den andra åt grönt, samt solgul. En verklig utmaning, då jag tycker gult är en svår färg att jobba med.

Jag använde turkos Distress Ink och en stencil för att göra ramen, och skvätte även med grön mist. Solen och molnen är utskurna med min Cameo, och längs kanterna på dem har jag ritad med grå respektive gul penna.

Pappersbitarnas kanter är ruggade med en sax och fastsatta på olika höga 3D-kuddar. Fotot sitter även det på sådana. Jag har dekorerat med blommor, die cuts, paljetter och söta pärlor i form av citroner. Runt titelns bokstäver ritade jag med en turkos penna för att de skulle synas bättre mot bakgrunden.

