Månadens utmaning hos CiLi in Papers var att lifta en layout av duktiga Ulrika. Jag tyckte mycket om den och min tolkning är nära originalet.

DSC_3040förm

Jag började med att skvätta grön och rosa mist på bakgrunden. Jag tyckte att den gröna jag hade blev för mörk, så jag spädde ut lite Distress refill i stället och droppade på. Jag stämplade också med svart.

Jag plockade fram en handfull matchande papper och skar med min Cameo ut cirklar i olika storlekar och inkade deras kanter med svart. Två av de större cirklarna fick fungera som fotoramar, och för att skapa ytterligare kontrast använde jag en svart penna och ritade på fotona precis innanför ramen.

Jag placerade fotona där jag ville ha dem och arrangerade cirklarna utifrån det. Jag använde min Dymo för att skriva texten och gjorde egna flairs som representerar de olika favoriterna. Jag skar ut titeln och två pilar som jag fäste på 3D-kuddar. Jag ritade ett par moln på fri hand och en svart ram runt layouten.