Nog för att jag gillar att sy, men det är roligt att få scrappa igen! Mitt första alster, en layout till Cili in Papers juliutmaning, är dock foton på en del av det jag sytt.

DSC_4178förm

Utmaningen bestod i att inspireras av foton på olika parfymflaskor. Det första jag fastnade för var en stilren flaska av frostat, granatfärgat glas. Det andra var en bullig, djupblå flaska.

Blått och rött är väldigt snyggt, och jag kom på tanken att använda foton på Dinah i hennes dräkt. Det stilrena i den röda flaskan tänkte jag skulle bli en CAS-layout. Annars när jag scrappar “medeltidsfoton” har jag en tendens att göra mer åt vintage-hållet. Den frostade känslan i den röda flaskan ville jag plocka upp genom att använda runda jornalingrutor i lite kraftigare plast. Dessa fick jag i en RAK och jag älskar dem! Faktum är att jag nyligen köpt fler via en säljsida på Facebook, bara för att jag tycker om dem så mycket. Den bulliga formen i den blå flaskan lät jag återspeglas i de runda formerna.

Jag började med att skvätta blå och röd mist på den vita cardstocken. När det torkat lade jag ut fotona. Jag hade skrivit ut fler foton, men till slut bestämde jag mig för att bara använda dessa fyra. Jag skar till pappersremsor och satte fast washitejp, och limmade fast yttepytte-små blingstenar på dem. Jag målade trächevronger vita och placerade ut. Jag hade bara två cirklar (de under fotona), men ville få med en till för balansens skull. Därför gjorde jag en egen genom att stämpla med en cirkelstämpel och en snirkelstämpel på vellum, och sedan klippa ut.

Jag placerade ut titeln, skrev texten och ritade en ram med svart penna runt alltihop. En enkel och snabb layout.