Det har varit ganska lite bloggande från mig sista halvåret. Jag har helt enkelt varit för trött och orkeslös, och för några veckor sedan uppdagades orsaken, nämligen att jag hade brist på järn och en hel del annat. Nu har jag börjat medicinera, och oj vilken skillnad det blev! Helt plötsligt hade jag ork att sätta mig och scrappa igen. Eftersom jag började plugga i augusti lider jag dessutom av brist på tid, men det kan man inte medicinera…

Jag har gjort en layout om Dinahs förkärlek för bilar, och speciellt Blixten McQueen, eller “Aoweea” som hon kallar honom. Den är efter en skissutmaning hos CiLi in Papers.

dsc_5030form

Det svartvita pappret är så läckert och jag ville verkligen använda det som bakgrund. Jag fick det som vinst för ett par år sedan, men även om jag som sagt tycker om det så skulle jag nog aldrig köpt det själv. Jag gillar ju att jobba mycket med stämplar, stenciler och medium på mina bakgrunder, men sådant “försvinner” i denna typ av mönster. I stället så använde jag svart cardstock för att grunda mitt foto, titel och journaling, och jag satte dem även på 3D-kuddar för att de skulle poppa fram lite extra.

Titeln är utskuren med min Cameo, och journalingen har samma teckensnitt som titeln. Cirklarna på skissen skar jag ut i vellum och inkade kanterna med svart. Det ger en extra dimension, men utan att ta över. Eftersom bakgrundspappret är så dominerande har jag använt relativt få dekorationer. Blixten är ett foto som jag klippt ut efter konturerna, jag har två olika washi, ett par hemgjorda flairs och en hylsa från knallpulverpistol. För att få det lilla extra lade jag på rött bling.