Jag har skapat en layout efter CSI:s första Case File för februari. Inspirationsbilden ser ut så här:

(Scroll down for English)

This time i decided to try my hand at the new Freestyle option, which means to draw inspiritation of my choice from the picture. I used the colours (orange, pink, sky blue and lime green together with white and black), similar flowers and the overall fresh and bright sentiment that speaks of summer. The journaling tells that it’s almost impossible to get good photos indoors during the winter, since the children always closes their eyes when I’m using the flash. For the English speaker that manages to read the journaling: Note that I’m not using bad language, “suck” in swedish means “sigh” and nothing else..

Bakgrunden gjorde jag genom att skvätta och droppa mist i flera färger, stämpla med grönt och svart, samt ha på grön Distress Ink genom en stencil med kugghjul. Vissa av kugghjulens konturer fyllde jag i lite slarvigt med svart penna.

Jag ruggade papperskanterna med en sax innan jag limmade fast dem. Runt fotona ritade jag en ram med svart penna, och fäste sedan dem på 3D-kuddar. Blommorna är utklippta ur ett papper från samma serie som de andra pappren. Mellan papperslagren har jag också stuckit en rund kalender och några frukter utstansade från ett annat papper. Journalingen är skriven på en etikett och sitter på 3D-kuddar. Lite bling och layouten var klar.