Jag har gjort ett bidrag till CiLi in Papers månadsutmaning. Den bestod i en skiss samt att man skulle använda färgerna turkos, vit och guld (andra färger tillåtna).

Titeln lyder: “All I Ever Wanted, All I Ever Needed, Is Here In My Arms”. Den uppmärksamme vet att detta är en strof ur Depeche Modes “Enjoy The Silence”. Jag har haft den på hjärnan ända sedan jag köpte en body med texten “Wanted” på till Dinah, och jag har i flera månader haft idén till att göra en layout på temat. Jag valde ett foto på mig och en nyfödd Jonah som fick representera mitt moderskap.

DSC_8793förm

Jag började med att spreja turkos mist på den vita cardstocken och sedan skvätta guldig mist lite här och där. Eftersom titeln är så viktig så provade jag placeringen av bokstavsstickersen redan här. Jag tog ett av orden och embossade det i guld. När jag visste vart titeln skulle hamna, så limmade jag fast en liten doily och så duttade jag turkos Distress Ink genom en stencil med chevronger. När det torkat så stämplade jag med samma ink . Jag lade också på modeling paste och stämplade ord i svart. En turkos bård hamnade på doilyn och så fäste jag fotot med låga 3D-kuddar.

En stor chipboardpil fick först vit färg på sig och kläddes sedan med washi och så ritade jag svarta streck runt med permanent penna. På den pilen hamnade en obehandlad träpil och tre små chevronger embossade i guld. Journalingen skrev jag med svart direkt på fotot. Det står: “Ingenting är viktigare, svårare eller ljuvligare än att vara mor.” Lite bling hamnade också här och var.

Jag tyckte att layouten var lite blek, så för att få lite färg så färgade jag två trähjärtan med Distress Stain och fäste dem på fotot.